skip to Main Content
Claim je korting maak nu een afspraak!

Hoge openingskorting tot wel €350,- voor de eerste 150 behandelingen

Klachtenregeling

Het beleid van het Nationaal Oogcentrum steunt op 3 pijlers: veiligheid, doelmatigheid en cliënt- en patiënttevredenheid.

Al onze cliënten en patiënten ontvangen per e-mail een digitaal vragenformulier. Alle tot op heden volledig ingevulde formulieren zijn verwerkt in een klanttevredenheidsonderzoek.

Klachten en geschillen

Nationaal Oogcentrum vindt het belangrijk dat haar patiënten, cliënten en bezoekers tevreden zijn. Daarom streven de medewerkers en de specialisten van de kliniek ernaar om je tijdens je verblijf en tijdens je behandeling in de kliniek zo goed mogelijk te behandelen, te verzorgen en te begeleiden. Maar het kan voorkomen dat je ervaringen hebt die je als onjuist of onterecht ervaart.

Wij vinden het belangrijk dat je ongenoegen weggenomen wordt. Daarnaast is een klacht voor ons ook ‘een gratis advies’. Klachten kunnen aanleiding zijn om bepaalde procedures nog eens nader te bekijken of om ons beleid bij te stellen. Wij streven ernaar zoveel mogelijk tegemoet te komen aan jouw wensen betreffende de afhandeling van jouw klacht. Daarom zijn er verschillende mogelijkheden waarop jouw klacht behandeld kan worden.

In deze procedure lees je er meer over. Als je een persoonlijke toelichting wilt op de klachtenopvang bij het Nationaal Huidcentrum kun je contact opnemen met de directie.

Direct bespreken

De snelste manier waarmee de oorzaak van jouw klacht weggenomen kan worden, is om deze direct te uiten en hiermee niet te wachten. Zo kun je jouw ervaringen bespreken met degene die volgens jou de oorzaak is van wat er is misgegaan.

Schriftelijk voorleggen aan de directie

Wanneer de klacht een medewerker betreft of je bent van mening dat de klacht niet door de direct betrokkenen is opgelost, kun je de klacht schriftelijk voorleggen aan de directie. De directie zal de klacht intern bespreken en zo mogelijk oplossen of je uitnodigen voor een gesprek. Samen kun je dan overleggen hoe het probleem opgelost kan worden. Vaak voorkomt zo’n gesprek verdere onduidelijkheden.

Termijn

Doordat de behandeling van de klacht door de directie zoveel mogelijk mondeling plaatsvindt, is de termijn van afhandeling over het algemeen kort. Gestreefd wordt naar een termijn van twee tot vier weken. De maximale termijn bedraagt 6 weken.

Geschillencommissie

Wanneer je er met de klachtencommissie niet uitkomt ontstaat er een geschil. Deze kan in behandeling genomen worden door De Geschillencommissie. Dit is een onafhankelijke commissie die uitspraak doet over geschillen tussen klinieken en cliënten of patiënten. De geschillencommissie doet uitspraak in de vorm van een bindend advies. Informatie over de geschillencommissie is opvraagbaar.

E-mail

Een eventuele schriftelijke klacht kun je mailen aan info@nationaaloogcentrum.nl of per post versturen aan Nationaal Oogcentrum, t.a.v. de directie, adres; Naarderpoort 2A 1411 MA  Naarden.

Patiëntwaarderingen
UITSTEKEND beoordeling
Gebaseerd op 17 recensies
Mooie, vernieuwde, kliniek in Naarden, waar ik ben geweest om van mijn (harde) multifocale contactlenzen af te komen. Gelukkig waren mijn ogen geschikt voor de Intralasik behandeling, met monovisie om de leesbril ook kwijt te raken. Na 2 weken kon ik al geholpen worden en het viel me super mee. De begeleiding was fijn en duidelijk, de artsen zeer kundig en geduldig, de behandeling zelf ging super snel en eigenlijk pijnvrij. Ik voelde eigenlijk niets prikken ofzo. En 's avonds kon ik zelf weer dingen scherp zien (85%). De volgende dag kon ik ook weer lezen en dus werken achter mijn PC. Aan het eind van dag 2 zag ik 90% denk ik en ging het lezen perfect. Nu een week later is de normale zicht 98% en het lezen ook al 90%. Het wordt met de dag beter en ik heb sinds de behandeling eigenlijk niets gevoeld. Ook niet net na de behandeling toen de verdoving was uitgewerkt (maar dat wisselt per persoon). Al met al ben ik dus mega blij dat ik het heb gedaan. Ook omdat ze ook speciale openingstarieven hadden, waardoor het nog extra scheelde.
Mark de Laan
Mark de Laan
15 April 2024
Vorig week mijn ogen laten laseren. De eerste uren na het laseren last van felle (zon)licht. Voor de rest geen ongemakkelijkheden. Uiterst tevreden over de service!
Michel Duarte
Michel Duarte
2 April 2024
Ik (46) heb begin februari 2024 mijn ogen laten laseren bij deze kliniek in Naarden. Hoewel de kliniek nieuw is (pas sinds december 2023 geopend) is de dienst doende oogchirurg iemand met erg veel ervaring op het gebied van ooglaseren. Het vooronderzoek wees uit dat mijn ogen niet geschikt bleken te zijn voor de CLEAR-behandeling (een soort SMILE+) of voor LASIK. Dit vanwege mijn hoornvlies dat te dun was. Daarnaast bleken vervangende lenzen ook (nog) geen optie. Het werd dus TransPRK. Een behandeling die sowieso al mijn voorkeur had omdat het ‘no-touch’ is: de behandeling wordt uitgevoerd met laser, zonder snijden. Dat idee stond me meer aan dan het snijden van een flap. Een week later kon ik al terecht voor de ingreep. Dat verliep vlekkeloos. De ingreep zelf duurde maar een paar minuten. Met een zonnebril op en een tas met oogdruppels kon ik naar huis. Ik heb nadien heel weinig ongemak gehad van het herstel. Ik kon me na twee dagen weer goed redden binnen en buitenshuis. Het duurde wel een week ongeveer voordat ik weer kon werken. Ik heb een bureaubaan waarbij ik de hele dag achter een computerbeeldscherm zit. Inmiddels zie ik superscherp veraf en dichtbij. Ik ben heel tevreden over deze kliniek (ook wat betreft nazorg en vriendelijkheid van de medewerkers) en kan deze iedereen aanraden.
Mariska Weel
Mariska Weel
28 Maart 2024
Heel vriendelijk ontvangen. Oogspecialisten zijn vriendelijk en duidelijk over behandeling, ook als blijkt dat laseren geen mogelijkheid is. Eerlijke behandeling.
elek4 you
elek4 you
22 Maart 2024
Het is voor mij een (inmiddels) kleine twee weken geleden dat ik een TransPRK ingreep bij Nationaal Oogcentrum heb laten doen. Ik kan ik allen maar zeggen dat deze kliniek wel echt super is! Ik ben ontzettend blij dat ik het hier heb laten doen. Iedereen is betrokken en uiterst behulpzaam. De oogarts is erg ervaren en neemt goed de tijd om adviezen te geven, vragen te beantwoorden en je helemaal mee te nemen in het proces van A-Z (en daarna). Ze zijn hier eerlijk en laten ook gerust weten dat er risicos gelden/behandelingen niet uitgevoerd kunnen worden door een te hoog risico. Ik ben in iedergeval zeer tevreden over het resultaat! Tot nog toe weinig bijwerkingen (lichte vorm van glare/halo en klein beetje last van droge ogen), maar dit wordt als het goed is gedurende tijd ook nog minder, of verdwijnt. Mijn advies, als je het overweegt om het te doen vraag dan hier een vrijblijvend oogonderzoek aan en laat je goed informeren! Het zijn tenslotte je ogen en daarvoor wil je zeker weten dat een kliniek eerlijk, betrouwbaar en veilig/hygiënisch is. Alles heb ik wel ervaren bij Nationaal Oogcentrum!
Vin
Vin
9 Maart 2024
Vakkundig team en goede voor en nazorg gehad. In het begin wat administratieve issues vanwege het nieuwe systeem. Maar dat is allemaal opgelost nu.
Rob
Rob
26 Februari 2024
Aangesloten bij
Contactgegevens
Back To Top