skip to Main Content
Claim je korting maak nu een afspraak!

Hoge openingskorting tot wel €350,- voor de eerste 150 behandelingen

Garantievoorwaarden Nationaal Oogcentrum

Garantievoorwaarden vanaf 1 mei 2024

Bijna geen enkele ooglaserkliniek geeft een levenslange garantie op een eventuele herbehandeling. Wij vinden het echter niet meer dan normaal.
Als je voor het Nationaal Oogcentrum (NOC) kiest ben je je leven lang verzekerd van een gratis herbehandeling als jouw ogen toch achteruit gaan.

Levenslange garantie CLEAR, IntraLasik, Trans PRK en Lasek

Het komt zelden voor dat je ogen na een ooglaserbehandeling nog achteruitgaan. Mocht dat toch het geval zijn dan bieden we een levenslange garantie. De levenslange garantie heeft betrekking op de ooglaserbehandelingen CLEAR, IntraLasik, Trans PRK en Lasek.

Wil je aanspraak maken op deze garantie, dan ben je verplicht gedurende het eerste jaar na de ooglaserbehandeling naar alle nacontroles bij NOC te komen.

In het algemeen vindt in het eerste jaar na je ooglaserbehandeling geen herbehandeling plaats. Een herbehandeling na een ooglaserbehandeling kan pas worden uitgevoerd na een bewezen stabiele oogmeting. Daarvan is pas sprake één jaar na de behandeling. Mocht blijken dat na een bewezen stabiele oogmeting de sterkte niet het gewenste resultaat heeft, kan worden beoordeeld of je in aanmerking komt voor een herbehandeling. Onze oogarts bepaalt of een herbehandeling een beter resultaat oplevert én of dit medisch verantwoord is.

In bepaalde situaties wordt een herbehandeling afgeraden. Dit is het geval wanneer:

  • sprake is van aandoeningen zoals actieve auto-immuunziektes, instabiele diabetes of collageen vasculaire afwijkingen
  • je bij de eerste behandeling een complicatie hebt opgelopen die bij een herbehandeling een groot risico met zich meebrengt
  • er overmatig irregulair astigmatisme aanwezig is (zoals bij een ectasia)
    de restafwijking minder is dan +1,00 dioptrie of -0,75 dioptrie wordt naar jouw persoonlijke situatie gekeken en bepaald of een herbehandeling verantwoord is.
  • je (tijdelijk of permanent) verminderd zicht hebt door een ongeluk of trauma aan het oog
  • enkel sprake is van halo’s/glare en slechter zicht ’s nachts (maar de gezichtsscherpte wel goed is)
  • de dikte en/of bolling (K-waarden) van het hoornvlies niet afdoende is om een herbehandeling uit te voeren (dit hebben we dan meestal al aangegeven bij het vooronderzoek)
  • Er zijn situaties waarbij een herbehandeling niet wordt uitgevoerd en je daarmee dus geen recht aan de levenslange garantie kunt ontlenen.Daarvan is sprake als:
  • de achteruitgang van de gezichtsscherpte door (toedoen van) jezelf is veroorzaakt. Zoals wrijven in het oog of het niet naleven van de nazorg voorschriften;
  • de restafwijking dermate klein is om zichtverbetering te verwachten;
    er in een andere kliniek dan bij NOC een (her)behandeling heeft plaatsgevonden;
  • het verminderde zicht enkel voor problemen dichtbij zorgt als gevolg van presbyopie (ouderdomsverziendheid). Zoals lezen, beeldschermafstand, het dashboard instrumentarium auto en bladmuziek. Vanwege ouderdom ontstaan ooglens veranderingen die het accommoderen of focussen bemoeilijken;
  • de restafwijking niet gecorrigeerd kan worden met een ooglaserbehandeling (het hoornvlies is te dun of je hebt last van droge ogen) of lenswissel;
    achteruitgang van het zicht en/of het ontstaan van een restafwijking wordt veroorzaakt door aandoeningen als ooglens veranderingen (cataract);
    na de initiële ooglaserbehandeling bij NOC een oogoperatie voor andere oogproblemen heeft plaatsgevonden (zoals retina-, cornea-, cataract- of corpus vitreum chirurgie);
  • je samen met de oogarts hebt besloten een verschil in uitkomst als doel aan te houden. Bijvoorbeeld monovisie om niet volledig leesbril afhankelijk te worden.

Levenslange garantie Voorzetlens-behandeling

Wil je aanspraak maken op deze garantie, dan ben je verplicht gedurende het eerste jaar na de ooglaserbehandeling naar alle nacontroles bij NOC te komen.

In het algemeen vindt in het eerste jaar na je Voorzetlens-behandeling geen herbehandeling plaats. Een herbehandeling na een ooglaserbehandeling kan pas worden uitgevoerd na een bewezen stabiele oogmeting. Daarvan is pas sprake één jaar na de behandeling. Mocht blijken dat na een bewezen stabiele oogmeting de sterkte niet het gewenste resultaat heeft, kan worden beoordeeld of je in aanmerking komt voor een herbehandeling. Onze oogarts bepaalt of een herbehandeling een beter resultaat oplevert én of dit medisch verantwoord is.

Voor de Voorzetlens-behandelingen bieden we je de volgende garantiestelling aan:

  • mocht na de Voorzetlens-behandeling sprake zijn van een restafwijking van meer dan het sferisch equivalent van +1,00 dioptrie of -0,75 dioptrie, wordt je resterende refractieafwijking gratis gecorrigeerd met de laser;
    mocht na de Voorzetlens-behandeling (door een reken- of inschattingsfout) blijken dat je oogproblemen beter hadden kunnen worden verholpen met een ander(e) (type) lens, heb je recht op een lenswissel. De mogelijkheid bestaat dat de nieuwe lens andere specificaties heeft dan eerder met je is besproken.Er zijn situaties waarbij een herbehandeling niet wordt uitgevoerd en je daarmee dus geen recht aan de levenslange garantie kunt ontlenen. Daarvan is sprake als:
  • de achteruitgang van de gezichtsscherpte door (toedoen van) jezelf is veroorzaakt. Zoals wrijven in het oog of het niet naleven van de nazorg voorschriften;
  • je (tijdelijk of permanent) verminderd zicht hebt door een ongeluk of trauma aan het oog;
  • de restafwijking dermate klein is om zichtverbetering te verwachten;
    er in een andere kliniek dan bij NOC een (her)behandeling heeft plaatsgevonden;
  • het verminderde zicht enkel voor problemen dichtbij zorgt als gevolg van presbyopie (ouderdomsverziendheid). Zoals lezen, beeldschermafstand, het dashboard instrumentarium auto en bladmuziek. Vanwege ouderdom ontstaan ooglens veranderingen die het accommoderen of focussen bemoeilijken;
  • de restafwijking niet gecorrigeerd kan worden met een ooglaserbehandeling (het hoornvlies is te dun of je hebt last van droge ogen) of lenswissel;
  • achteruitgang van het zicht en/of het ontstaan van een restafwijking wordt veroorzaakt door aandoeningen als ooglens veranderingen (cataract) of oogziekten zoals vitreo retinale afwijkingen, diabetes, maculadegeneratie, hoornvlies degeneraties of glaucoom;
  • bij een Voorzetlens-behandeling blijkt dat je sneller dan gewenst een afname krijgt van endotheelcellen. Het NOC zal de lens gratis verwijderen, maar kan geen alternatief bieden;
  • na de initiële ooglaserbehandeling bij NOC een oogoperatie voor andere oogproblemen heeft plaatsgevonden (zoals retina-, cornea-, cataract- of corpus vitreum chirurgie);
  • je samen met de oogarts hebt besloten een verschil in uitkomst als doel aan te houden. Bijvoorbeeld monovisie om niet volledig leesbril afhankelijk te worden.

Levenslange garantie Lensvervanging en Monovisie Behandeling (leesbrilcorrectie)

Wil je aanspraak maken op deze garantie, dan ben je verplicht gedurende het eerste jaar na de ooglaserbehandeling naar alle nacontroles bij NOC te komen.
In het algemeen vindt in het eerste jaar na je Lensvervanging en Monovisie Behandeling of leesbrilcorrectie geen herbehandeling plaats. Een herbehandeling na een lensvervanging kan pas worden uitgevoerd na een bewezen stabiele oogmeting. Daarvan is pas sprake één jaar na de behandeling. Mocht blijken dat na een bewezen stabiele oogmeting de sterkte niet het gewenste resultaat heeft, kan worden beoordeeld of je in aanmerking komt voor een herbehandeling. Onze oogarts bepaalt of een herbehandeling een beter resultaat oplevert én of dit medisch verantwoord is.
Voor de Lensvervanging en Monovisie Behandeling of leesbrilcorrectie geldt de volgende garantiestelling:

  • als na de ingreep nastaar ontstaat, krijg je een gratis YAG-C behandeling;
    als na de Lensvervanging en Monovisie Behandeling of leesbrilcorrectie sprake is van een restafwijking van meer dan sferisch equivalent van +1,00 dioptrie of -0,75 dioptrie, wordt je resterende refractieafwijking gratis gecorrigeerd met de laser;
  • mocht na je Lensvervanging en Monovisie Behandeling of leesbrilcorrectie (door een reken- of inschattingsfout) blijken dat je oogproblemen beter hadden kunnen worden verholpen met een ander(e) (type) lens, heb je recht op een lenswissel. De mogelijkheid bestaat dat de nieuwe lens andere specificaties heeft dan eerder met je is besproken.

Er zijn situaties waarbij een herbehandeling niet wordt uitgevoerd en je daarmee dus geen recht aan de levenslange garantie kunt ontlenen. Daarvan is sprake als:

  • de achteruitgang van de gezichtsscherpte door (toedoen van) jezelf is veroorzaakt. Zoals wrijven in het oog of het niet naleven van de nazorg voorschriften;
  • je (tijdelijk of permanent) verminderd zicht hebt door een ongeluk of trauma aan het oog;
  • de restafwijking dermate klein is om zichtverbetering te verwachten;
    er in een andere kliniek dan bij NOC een (her)behandeling heeft plaatsgevonden;
  • de restafwijking niet gecorrigeerd kan worden met een ooglaserbehandeling (het hoornvlies is te dun of je hebt last van droge ogen) of lenswissel;
  • achteruitgang van het zicht en/of het ontstaan van een restafwijking wordt veroorzaakt door aandoeningen als ooglens veranderingen (cataract) of oogziekten zoals vitreo retinale afwijkingen, diabetes, maculadegeneratie, hoornvlies degeneraties of glaucoom;
  • na de initiële ooglaserbehandeling bij NOC een oogoperatie voor andere oogproblemen heeft plaatsgevonden (zoals retina-, cornea-, cataract- of corpus vitreum chirurgie);
  • wanneer je voor een Monovisie Behandeling of leesbrilcorrectie hebt gekozen en waarbij de behandeling aan één oog onvoldoende blijkt, zal er goed gekeken worden of het achterblijvende resultaat wordt veroorzaakt door het reeds behandelde oog;
  • je samen met de oogarts hebt besloten een verschil in uitkomst als doel aan te houden. Bijvoorbeeld monovisie om niet volledig leesbril afhankelijk te worden.
Patiëntwaarderingen
Aangesloten bij
Contactgegevens
Heeft u vragen? Klik hier!
Start Chat Powered by
Stel direct je vraag aan een van onze medewerkers!
WhatsApp Icon Hoola
Back To Top