Maak een afspraak

Wilt u weten of u uw ogen kunt laten laseren? Wij geven u graag een indicatie tijdens een gratis vooronderzoek. Vul onderstaand formulier in en wij nemen snel contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

skip to Main Content

Oog yoga oefeningen die uw visie op een natuurlijke manier versterken

Weet u dat de gemiddelde persoon 8,5 uur of meer voor het computerscherm doorbrengt? Dit geeft aan hoeveel druk we op onze ogen uitoefenen, en dat kan onze visie beïnvloeden. Het is vanwege de te lange tijd op het scherm dat we vaak oogproblemen krijgen, zoals tranende ogen, jeukende ogen of wazig of wazig zien.
Oogproblemen zijn het gevolg van het niet goed functioneren van de oogspieren. Daarom is het essentieel om uw ogen een korte pauze te geven wanneer u langere tijd naar een scherm kijkt. Een hele goede manier om oogproblemen te voorkomen, is door oogyoga, dat kan helpen bij het verbeteren van uw oogfuncties. Hieronder volgen enkele yoga-tips die we in ons dagelijks leven zouden moeten opnemen om de vermoeide ogen te ontspannen:

Volg de 20/20/20 Regel

Veel mensen die urenlang naar digitale schermen kijken, krijgen klachten zoals hoofdpijn en droge, vermoeide ogen. Om de focusvermoeidheid het hoofd te bieden, is het raadzaam om de 20/20/20 regel te volgen. Dit is een eenvoudige techniek die u kunt volgen als u aan het werk bent. Neem elke 20 minuten een pauze van het computerschermen, kijk 6 meter verderop en concentreer u gedurende 20 seconden op iets.

Knipper regelmatig

Knipperen verbetert uw gezichtsvermogen en zorgt voor smering van de ogen en voorkomt droge ogen en jeuk. Zit in een ontspannende positie, knipper 10-20 keer per minuut gedurende vijf minuten.

Rol je ogen

We hebben de neiging om veel op het scherm scherp te stellen en onze ogen bij één onderwerp te houden. Als je je ogen niet genoeg beweging geeft, kan dit de oogspieren aantasten. De beste manier om uw oogspieren in werking te houden, is door af en toe met uw ogen te rollen.

Omhoog en omlaag draaien

Zit rechtop, adem in terwijl je omhoog kijkt en adem uit terwijl je naar beneden kijkt. Herhaal dit gedurende 5-10 minuten. Dit type oogyoga helpt bij het verbeteren van het gezichtsvermogen.

Zijwaartse rotatie

Het is handig als u oogaandoeningen heeft zoals hypermetropie en bijziendheid. Om de ontwikkeling van de oogconditie onder controle te houden, beweegt u uw ogen heen en weer en herhaalt u dit gedurende 10 minuten.

Circulaire oogrotatie

Dit is handig voor degenen die veel op digitale schermen werken. Het helpt oogproblemen zoals oogirritatie en droge ogen te elimineren. Ga bij dit type oogyoga rechtop zitten en draai je ogen met de klok mee om zo een grote cirkel te tekenen. Doe dit gedurende 10 minuten.

Palmen

Om van vermoeidheid en stress van de ogen af ​​te komen, is het palmen van uw ogen erg nuttig. Met deze techniek kunt u van de oogpijn afkomen. Om deze oefening uit te voeren, wrijft u een paar seconden in uw handen totdat ze warm aanvoelen. Ontspan, bevrijd je geest van alle gedachten en plaats je handpalmen voor je ogen. Sluit je ogen en haal diep adem. Doe dit tien minuten. Verwijder uw handen zodra u een rustgevend gevoel in uw ogen voelt.

Het is belangrijk om te weten dat behalve ziekten zoals glaucoom of cataract, die worden veroorzaakt door verhoogde oogdruk of problemen met de ooglens, de helft van de oogproblemen verband houdt met het niet goed functioneren van de oogspieren. Als u voor uw werk lange uren achter een scherm moet doorbrengen, draag dan een computerbril of uw voorgeschreven bril. Draag geen contactlenzen omdat deze vaak al droge ogen veroorzaken. Raadpleeg uw dokter als uw oogproblemen een week of langer aanhouden. Zorg ervoor dat u de juiste begeleiding van uw dokter of oogarts volgt tijdens het doen van yoga-ademhalingsoefeningen als u lijdt aan glaucoom.

Sharing is caring
Voorbereiden Op Ooglaseren
Hoe bereid je je voor op een ooglaserbehandeling?
27 oktober 2018

Hoe bereid je je voor op een ooglaserbehandeling?

Elke vorm van chirurgie kan zenuwslopend zijn ongeacht hoe klein of groot deze is, maar…

Lees meer
Back To Top